GMINNY PUNKT KONSULTACYJNO-INFORMACYJNY
PROGRAMU „CZYSTE POWIETRZE”
Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Bobowie ul. Gdańska 12, 83-212 Bobowo
Tel. 58-56-217-16, 660-022-582
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. www.gopsbobowo.pl
Godziny urzędowania:
od poniedziałku do piątku w godzinach 13.00 – 15.00
W punkcie można zapoznać się z założeniami programu oraz uzyskać pomoc w wypełnianiu wniosków o dotację na wymianę starych pieców i termomodernizację domów jednorodzinnych.
Osoby do kontaktu: Anita Kaliszewska, Beata Jakusz-Gostomska, tel. 58-56-217-16, 660-022-582
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Poziom dofinansowania uzależniony jest od wysokości dochodów w gospodarstwie domowym wnioskodawcy.
Szczegółowe informacje na temat programu znajdują się pod poniższym linkiem:
Link: https://czystepowietrze.gov.pl/
W związku z zawarciem przez Gminę Bobowo Porozumienia z Wojewódzkim Funduszem Ochrony Środowiska w Gdańsku w sprawie wdrażania Programu „Czyste Powietrze” przedstawiamy dane na koniec I kwartału 2024 roku:
- Wnioski o dofinansowanie złożone do Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska w Gdańsku mieszkańców Gminy Bobowo w programie "Czyste Powietrze": 99
- Liczba zrealizowanych przedsięwzięć: 61
- Kwota wypłaconych dotacji: 870 334,39 zł
Stan na 31.03.2024r.
W związku z zawarciem przez Gminę Bobowo Porozumienia z Wojewódzkim Funduszem Ochrony Środowiska w Gdańsku w sprawie wdrażania Programu „Czyste Powietrze” przedstawiamy dane na koniec IV kwartału 2023 roku:
- Wnioski o dofinansowanie złożone do Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska w Gdańsku mieszkańców Gminy Bobowo w programie "Czyste Powietrze": 87
- Liczba zrealizowanych przedsięwzięć: 59
- Kwota wypłaconych dotacji: 847 734,39 zł
Stan na 31.12.2023r.
W związku z zawarciem przez Gminę Bobowo Porozumienia z Wojewódzkim Funduszem Ochrony Środowiska w Gdańsku w sprawie wdrażania Programu „Czyste Powietrze” przedstawiamy dane na koniec III kwartału 2023 roku:
- Wnioski o dofinansowanie złożone do Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska w Gdańsku mieszkańców Gminy Bobowo w programie "Czyste Powietrze": 83
- Liczba zrealizowanych przedsięwzięć: 54
- Kwota wypłaconych dotacji: 765 845,14 zł
Stan na 30.09.2023r.
W związku z zawarciem przez Gminę Bobowo Porozumienia z Wojewódzkim Funduszem Ochrony Środowiska w Gdańsku w sprawie wdrażania Programu „Czyste Powietrze” przedstawiamy dane na koniec II kwartału 2023 roku:
- Wnioski o dofinansowanie złożone do Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska w Gdańsku mieszkańców Gminy Bobowo w programie "Czyste Powietrze": 77
- Liczba zrealizowanych przedsięwzięć: 53
- Kwota wypłaconych dotacji: 705 687,59 zł
Stan na 30.06.2023r.
W związku z zawarciem przez Gminę Bobowo Porozumienia z Wojewódzkim Funduszem Ochrony Środowiska w Gdańsku w sprawie wdrażania Programu „Czyste Powietrze” przedstawiamy dane na koniec I kwartału 2023 roku:
- Wnioski o dofinansowanie złożone do Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska w Gdańsku mieszkańców Gminy Bobowo w programie "Czyste Powietrze": 71
- Liczba zrealizowanych przedsięwzięć: 50
- Kwota wypłaconych dotacji: 689 187,59 zł
Stan na 31.03.2023r.
W związku z zawarciem przez Gminę Bobowo Porozumienia z Wojewódzkim Funduszem Ochrony Środowiska w Gdańsku w sprawie wdrażania Programu „Czyste Powietrze” przedstawiamy dane na koniec IV kwartału 2022 roku:
- Wnioski o dofinansowanie złożone do Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska w Gdańsku mieszkańców Gminy Bobowo w programie "Czyste Powietrze": 65
- Liczba zrealizowanych przedsięwzięć: 46
- Kwota wypłaconych dotacji: 586.251,49 zł
Stan na 31.12.2022 r.
W związku z zawarciem przez Gminę Bobowo Porozumienia z Wojewódzkim Funduszem Ochrony Środowiska w Gdańsku w sprawie wdrażania Programu „Czyste Powietrze” przedstawiamy dane na koniec III kwartału 2022 roku:
- Wnioski o dofinansowanie złożone do Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska w Gdańsku mieszkańców Gminy Bobowo w programie "Czyste Powietrze": 60
- Liczba zrealizowanych przedsięwzięć: 41
- Kwota wypłaconych dotacji: 506.125,01 zł
Stan na 30.09.2022 r.
Nowa odsłona programu Czyste Powietrze od 3 stycznia 2023r.
Z dniem 3 stycznia 2023r. ulegają zmianie zasady udzielania dotacji w ramach Programu Priorytetowego „Czyste Powietrze” dla właścicieli domów jednorodzinnych. Najważniejsze zmiany to:
- podniesienie kwoty dofinansowania
- zmiana progów dochodowych umożliwiających uzyskanie dotacji
- wprowadzenie kategorii termomodernizacji kompleksowej z dodatkowym finansowaniem.
Zmiana progów dochodowych:
- Próg dochodowy przy dofinansowaniu podstawowym wzrasta do 135 000 zł
a maksymalna kwota dotacji do 66 000 zł.
- Progi dochodowe przy dofinansowaniu podwyższonym:
- 1894 zł na osobę miesięcznie w gospodarstwie wieloosobowym
- 2651 zł na osobę miesięcznie w gospodarstwie jednoosobowym
a maksymalna kwota dotacji do 99 000 zł.
- Progi dochodowe przy dofinansowaniu najwyższym:
- 1090 zł na osobę miesięcznie w gospodarstwie wieloosobowym
- 1526 zł na osobę miesięcznie w gospodarstwie jednoosobowym
a maksymalna kwota dotacji do 135 000 zł.
Podniesienie kwoty dofinansowania:
- W zależności od rodzaju inwestycji i poziomu dochodów intensywność dofinansowania wynosi od 40% do 100% wartości kosztów kwalifikowanych (netto).
- W przypadku termomodernizacji kompleksowej (audyt energetyczny oraz wykonanie wszystkich elementów wskazanych w jednym z wariantów w przygotowanym audycie, który zagwarantuje zmniejszenie zużycia energii użytkowej na cele ogrzewania budynku) dofinansowanie może wynieść nawet do 136 200 zł bezzwrotnej dotacji.
Ośrodek Pomocy Społecznej w Bobowie zobowiązuje się zapewnić dostępność strony internetowej gopsbobowo.pl zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych (Dz.U. 2019 poz. 848).
Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej gopsbobowo.pl
Strona gopsbobowo.pl jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej:
- 1.1.1 Informacja nietekstowa,
- 1.3.1 Informacje i jej związki,
- 1.3.2 Zrozumiała kolejność,
- 2.4.1 Bezpośredni dostęp,
Ponad to część zamieszczonych informacji w postaci załączników jest publikowana w formie PDF, JPG w postaci skanów z uwagi na charakter informacji jaki jest niezbędny do opublikowania lub formy w jakiej zostały przekazane przez podmioty zewnętrzne celem publikacji.
Niektóre grafiki oraz linki mogą nie posiadać tekstu alternatywnego.
Strona została zaprojektowana z wymaganiami kontrastu opisanymi w Rozporządzeniu Rady Ministrów Krajowe Ramy Interoperacyjności z 12 kwietnia 2012 r. Elementy na stronie spełniają minimalne wymagania kontrastu koloru treści do tła na poziomie 4,5:1.
Strona internetowa pozostaje czytelna i funkcjonalna po podwojeniu rozmiaru tekstu.
Na stronie można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarek.
Niniejsze oświadczenie sporządzono: 30 marca 2020.
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny dokonanej przez podmiot.
Data pierwszej publikacji strony to 25 luty 2015 roku.
Ostatnia aktualizacja strony miała miejsce 31.03.2020 roku.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt na adres e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Możne także zażądać udostępnienia informacji w formach alternatywnych, na przykład odczytania niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisania zawartości filmu bez audiodeskrypcji, itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji w formie alternatywnej, powinna także określić formę tej informacji.
Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie i nie później, niż w ciągu 7 dni. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące. Jeżeli zapewnienie dostępności nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.
W przypadku gdy podmiot odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego dostępu do informacji, można złożyć skargę na takie działanie do Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej. Po wyczerpaniu wszystkich możliwości skargę można przesłać także do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Dostępność architektoniczna
Deklaracja dostępności dotyczy strony internetowej i nie odnoszą się do niej wymagania dostępności architektonicznej.